Annak érdekében, hogy az iskola folyamatosan alkalmazkodni tudjon az oktatásban és a társadalomban bekövetkező változásokhoz, soha nem elegendő egyéni kompetenciákra támaszkodni, amelyekre a múltban tettek szert a pedagógusok. Feltétlenül újabb és újabb képességekre, tudásra kell szert tenni, például oly módon, hogy rendszeres továbbképzésekben vesznek részt. A gyorsan változó környezet, amelyben az iskolák működnek szükségessé teszi, hogy a pedagógusok a vezetővel együtt az egész életen át tartó tanulási folyamatban vegyenek részt és folyamatosan bővítsék személyes, pedagógiai és vezetői képességeiket és kompetenciáikat. A nemzetközi projektekben a tanárok nyitottabbá, elfogadóbbá válnak. A szélesebb látókörnek, az új szempontoknak köszönhetően a hazai nehézségekkel szemben is toleránsabbá válhatnak, vagy éppen a megoldások keresése, a hatékony problémamegoldás erősödik fel. A nemzetközi kapcsolatok egyben az intézményen belüli kapcsolatokat is javítják, erősítik az együttműködési készséget.A tanárok és a diákok is közelebb kerülnek egymáshoz, csapattagokká válnak.Az intézmény számára komoly versenyelőnyt jelenthet, ha nemzetközi projekteket működtet, főleg, ha erről rendszeresen hírt is ad szűkebb és tágabb környezetében.

Az intézmény 5 munkatársa vesz részt a mobilitási pályázatban a következő háttérrel:

• nyitottak a külföldi kurzusokra

• használható nyelvtudással rendelkeznek

• készen állnak az európai értékek terjesztésére a diákok és a tanárok körében helyi és nemzetközi szinten is

• készen állnak, hogy tanításukba beépítsék a megismert európai jó gyakorlatokat

A megvalósítás tevékenységei:

- Tanulás-tanítás irányítási stratégiák és hatékony tanítási technikák

- Idegen nyelv tanításának, módszertanának felülvizsgálata - kooperatív technikák, differenciálás

- A kritikus gondolkodás és a tanulók motivációjának javítása

- Tanulóközpontú tanulás és a 21. századi készségek

- Az angol nyelvi készségek fejlesztése

A projekt kiemelten kezeli Sir Ken Robinson, világhírű oktatáskutató 8K elméletét, melyekkel az intézmény azonosulni tud. A fent említett kurzusok lehetőséget biztosítanak, hogy résztvevők ezen dimenziók fejlesztésével elérjék a stratégiai fejlesztési tervben megfogalmazott célok megvalósulását. Ezek a következők: kíváncsiság, kreativitás, kritikai gondolkodás, kollaboráció, kommunikáció, közösségvállalás, kiegyensúlyozottság, közösségi szellem. A külföldi kurzusok elméleti tudásnyújtáson kívül, lehetőséget adnak a személyes megtapasztalásra, tapasztalatcserére. Az utazás során lehetőség nyílik a különböző iskolarendszerek tanulmányozására, kollégákkal való eszmecserére, melyek mélyebb rálátást biztosítanak a különböző európai tanulási és életkörülményekre. Baja városa híres a nemzetiségek békés együttéléséről. Iskolánkban a diákok különböző nemzetiségi háttérrel rendelkeznek (cigány, horvát, sváb, szerb) . Ilyen európai továbbképzések élő példái lehetnek különböző nemzetek tagjainak együttműködésére, azaz az európai dimenzió iskolai oktatásban való megjelenésére. Az európai rendszerek mintát nyújthatnak a saját intézmény korszerű, európai szintű irányítására. Ezen kívül a kulturális programok olyan aspektusból mutatják be az országot, mely teljesen eltér egy, az országban történő, nyaraláson szerezhető benyomásoktól.Az oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és mobilitást segítik a továbbképzések, így a minőség terjesztését, mindenki számára elérhetővé válását teszik lehetővé. A pályázatban szereplő mobilitási tevékenységek hozzájárulnak az iskola stratégiai fejlesztési tervében megfogalmazott célok megvalósulásához, és ez által biztosítják a pedagógiai innováció fenntarthatóságát. A tevékenységeket megvalósító pedagógusok motiváviós szintjének emelkedése, a konfliktus kezelési készségek,képességek elsajátítása rövidtávon hatással lesz az egész tantestület hozzáállására (pillangóhatás). Hosszú távon a képzéseken résztvevő tanárok a megszerzett kompetenciáik birtokában az iskolájukat referenciaintézménnyé tehetik a tankerületben, segíthetik a többi intézmény pedagógiai programjának megújítását, a pedagógusok minősítő vizsgára, tanfelügyeletre történő felkészülését. Ezáltal erősödik az intézmények közti kapcsolattartás, ami szorosabb együttműködéshez vezet a régióban.

Eredmények: 

Handbook

 

Megjegyzések