Az
intézmény 5 munkatársa vesz részt a mobilitási pályázatban a következő
háttérrel:
•
nyitottak a külföldi kurzusokra
•
használható nyelvtudással rendelkeznek
•
készen állnak az európai értékek terjesztésére a diákok és a tanárok körében
helyi és nemzetközi szinten is
•
készen állnak, hogy tanításukba beépítsék a megismert európai jó gyakorlatokat
A
megvalósítás tevékenységei:
-
Tanulás-tanítás irányítási stratégiák és hatékony tanítási technikák
-
Idegen nyelv tanításának, módszertanának felülvizsgálata - kooperatív
technikák, differenciálás
- A
kritikus gondolkodás és a tanulók motivációjának javítása
-
Tanulóközpontú tanulás és a 21. századi készségek
- Az
angol nyelvi készségek fejlesztése
A projekt kiemelten kezeli Sir Ken Robinson, világhírű
oktatáskutató 8K elméletét, melyekkel az intézmény azonosulni tud. A fent említett
kurzusok lehetőséget biztosítanak, hogy résztvevők ezen dimenziók
fejlesztésével elérjék a stratégiai fejlesztési tervben megfogalmazott célok
megvalósulását. Ezek a következők: kíváncsiság, kreativitás, kritikai
gondolkodás, kollaboráció, kommunikáció, közösségvállalás, kiegyensúlyozottság,
közösségi szellem. A külföldi kurzusok elméleti tudásnyújtáson kívül,
lehetőséget adnak a személyes megtapasztalásra, tapasztalatcserére. Az utazás
során lehetőség nyílik a különböző iskolarendszerek tanulmányozására,
kollégákkal való eszmecserére, melyek mélyebb rálátást biztosítanak a különböző
európai tanulási és életkörülményekre. Baja városa híres a nemzetiségek békés
együttéléséről. Iskolánkban a diákok különböző nemzetiségi háttérrel
rendelkeznek (cigány, horvát, sváb, szerb) . Ilyen európai továbbképzések élő
példái lehetnek különböző nemzetek tagjainak együttműködésére, azaz az európai
dimenzió iskolai oktatásban való megjelenésére. Az európai rendszerek mintát
nyújthatnak a saját intézmény korszerű, európai szintű irányítására. Ezen kívül
a kulturális programok olyan aspektusból mutatják be az országot, mely teljesen
eltér egy, az országban történő, nyaraláson szerezhető benyomásoktól.Az
oktatási és képzési rendszerek közötti kölcsönös cserét, együttműködést és
mobilitást segítik a továbbképzések, így a minőség terjesztését, mindenki
számára elérhetővé válását teszik lehetővé. A pályázatban szereplő mobilitási
tevékenységek hozzájárulnak az iskola stratégiai fejlesztési tervében
megfogalmazott célok megvalósulásához, és ez által biztosítják a pedagógiai
innováció fenntarthatóságát. A tevékenységeket megvalósító pedagógusok
motiváviós szintjének emelkedése, a konfliktus kezelési készségek,képességek
elsajátítása rövidtávon hatással lesz az egész tantestület hozzáállására
(pillangóhatás). Hosszú távon a képzéseken résztvevő tanárok a megszerzett
kompetenciáik birtokában az iskolájukat referenciaintézménnyé tehetik a
tankerületben, segíthetik a többi intézmény pedagógiai programjának
megújítását, a pedagógusok minősítő vizsgára, tanfelügyeletre történő
felkészülését. Ezáltal erősödik az intézmények közti kapcsolattartás, ami
szorosabb együttműködéshez vezet a régióban.
Eredmények:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése