Borbély Zoltán

 

Enhanced English Skills Course

https://www.inlingua-edinburgh.co.uk/english-courses/erasmus/enhanced-english-skills/

October 2021



The Group lessons component gives the participants to exchange with people from all over the world and is at various stages of their career. The course aims to give you confidence in communicating in an English-speaking environment. The course is taught in weekly modules focusing on speaking and listening covering essential grammar, vocabulary, pronunciation, and common English phrases. You will improve your ability to communicate in English while experiencing the vibrancy and excitement of Edinburgh.

The course will include the following:

  • Grammar activities and vocabulary development
  • Common error correction
  • Pronunciation, rhythm, intonation, and stress
  • Idiomatic and colloquial language and phrasal verbs
  • Telling a story – describing and linking words and expressions
  • Discussions on UK culture and current affairs
  • Reading and Writing skills including letter & report writing, note-taking, register, and expressing attitudes & ideas.

The Spoken Performance component concentrates on speaking and listening skills as well as fluency in the afternoon sessions. You will expand your vocabulary and improve your grammar for both professional and everyday purposes
The course will include the following:

  • Fluency development for social interaction
  • Grammar and vocabulary development
  • Common error correction
  • Pronunciation, including stress and intonation
  • Idiomatic and colloquial language

The Scottish Culture component includes an introduction to Edinburgh and the Scottish arts, tours of Edinburgh, a weekly Pub Night, a weekly traditional Scottish Ceilidh dancing night, a whisky tasting, excursions to historical landmarks, and more.


A pályázat beadásakor célként fogalmaztam meg az idegen nyelvi tudás fejlesztését. Az angol nyelvű informatikai szakirodalom az olvasott szöveg értését, a különböző partneriskolai programokban való részvétel a hallott szöveg értését és a beszédkészség fejlesztését követeli meg. 
A programtól előzetesen az élő nyelvi környezetben való jobb tájékozódást, az élőbeszéd könnyebb megértését és a magabiztosabb nyelvhasználatot vártam. Elvárásaim közt szerepelt egy másik ország, nép életébe, kultúrájába való bepillantás, történelmének hagyományainak megismerése. 
Az utazás előtt igyekeztem Edinburgh történelmével, nevezetességeivel már itthon megismerkedni, hogy céltudatosabban tudjam kihasználni a kint töltött időt. A szervezési folyamat során, az iskolával, a tanfolyam szervezővel rendszeresen, a járványhelyzet miatt a konzulátussal és a szállásadóval többször kellett kommunikálnom. Ez többnyire e-mail formájában történt, s e során is gyakoroltam az angol nyelvet és fejleszthettem magam e területen. A többszöri üzenetváltások során fejlődött a nyelvi készségem, lehetőség volt éles helyzetben is alkalmazni a tanult nyelvi fordulatokat. 
A szervező nyelviskola előzetesen egy adaptív szintfelmérő kitöltésére kért minket, amely szókincs és nyelvtani elemek ismeretét és hallás utáni szövegértést mérte. A teszt végén, pedig besorolta a kitöltőt egy nyelvi szintre, legalábbis azon területek alapján, amik ezzel az online teszttel érhetők. Én B1-B2 besorolást kaptam. A tanfolyamon a jelen helyzetben rendkívül kis létszámú csoport volt. A csoportokat az adaptív teszten elért eredmények alapján alakították ki. Egy belga gyerekpszichológussal kerültem egy csoportba, így mindössze ketten voltunk. A másik tanári csoport két spanyol és két lengyel kollégából állt. 
A délelőtti nyelvi fejlesztés csoportonként történt, a délutáni foglalkozások egy része beszélgetős óra volt, mind a hatan együtt voltunk és irányított módon ismerkedtünk egymás oktatási rendszerével, munkájával. 
A délutáni foglalkozások fele nem tantermi volt, hanem a nyelviskola egy-egy tanára mutatott be egy –egy érdekesebb helyet a városukban. Így idegenvezetés során belváros jelentősebb helyein végigsétáltunk és minden helyen hallhattunk egy-két érdekes információt, történetet.


Ilyen idegenvezetés során néztük 
meg közösen a Scottish National Gallery-t, a Rosslyn Chapel-t, és egy érdekes a múlt századi felső osztályok életébe betekintést nyújtó The Georgian House-t. Többször ízelítőt kaptunk a hagyományos skóciai időjárásből, azaz sokat esett az eső. Az utolsó napon pedig a Royal Botanic Garden-be sétáltunk el közben a Leith folyó partján lévő régi városrészt is végigjártuk. A délutáni program után a csoport tagjaival megnéztünk még néhány nevezetességet s közben lehetőség volt beszélgetni s egymást kicsit megismerni. Így megnéztük a Clayton Hill-t ahonnan a városra s az öbölre szép kilátás nyílt. 


Mivel én szombaton este érkezte, így a vasárnap szabad volt s egyedül néztem meg a Palace of Holyroodhouse-t, a skót parlament új épületét s másztam fel az Arthur’s Seat sziklájára, ahonnan a óvárost és a várat is meg lehetett tekinteni. 
A hét folyamán sokat tanultam, bátrabban mertem megszólalni, fejlődött a hallás utáni szövegértés. A hét természetesen gyorsan elmúlt, sok tapasztalattal tudással gyarapodtam. Könnyebben eligazodom a különböző online szállás és repülőjegy foglalások világában, a sok levelezésnek köszönhetően biztosabban fejezem ki magam írásban is, a beszélgetéseknek köszönhetően szóban is. Lengyel és spanyol tanár kollégákkal beszélgetve bepillantást nyerhettem az ottani iskolarendszerbe, milyen nehézségekkel, kihívásokkal találkoznak ők munkájuk során. A hét folyamán természetesen nem lehet rengeteget tanulni, de motivációt adott, ösztönzést nyújtott arra, hogy a jövőben aktívabban vegyek részt külföldi programokon.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések